Kontakt os på 71 200 150 for en konsultation i Idræts- og Rygklinikken

Manuel terapi

Manuel terapi kan flere former for behandlingstyper, men indebær at behandleren anvender sine hænder i behandlingen. Det dækker over alt lige fra ledbehandling i form af manipulation og mobilisering til massage og akupressur af musklerne i kroppen. Det kan være en rigtigt effektiv behandlingsform i den indledende fase af et behandlngsforløb for at reducere og fjerne smerter og øget bevægelighed eller styrken i kroppen.

Hos Fysio Studio anvender vi flere former for manuelle teknikker for at hjælpe dig bedst muligt. Her er et oversigt over de mest brugte teknikker i klinikken.

Mulligan ledmobilisering:

Denne teknik er skånsom teknik som er effektiv i at forbedre en smertefuld bevægelse i kroppen og dermed opnå smertefrihed. Ved at korrigere leddets position, opnås der optimale forhold for bevægelse. Den kan bruges på alle led i kroppen og er især effektiv på hold i ryg eller i nakken. Teknikken er også effektiv i den akutte fase af f.eks. en ankelforstuvning for at øge bevægeligheden hurtigere og dermed forkorte tiden tilbage til sport.

Manipulation af led

Manipulationteknikker har været anvendt i mange år til reducere og fjerne smerter i kroppen. Det er en teknik som korrigerer leddets position, så den har optimale betingelser for bevægelse og dermed får den omkringliggende muskler og nerve til at slappe af og fungere optimalt.

Akupressur

Denne teknik er effektiv til at få overbelastet muskler til at slappe af og opnå en bedre tilstand. Den tager udgangspunkt i at alle muskler har triggerpunkter, som ved overbelastning kan give lokale eller refereret smerter og symptomer i området omkring musklen. I akupressur holdes trykket på aktive triggerpunkter i længere tid og smertene vil langsom aftage og forsvinde.

Massage

Massage er en specialt godt egnet til at få overbelastete og spændte muskler til at slappe af. Der findes flere former for massagemetoder og greb og de kan enten bruges enkeltstående eller i kombination. Vi bruger ofte en kombination af både lette og hårdere metoder alt efter skadens placering og omfang.

Bestil tid

Eller ring

Priser

Første konsultation - 450 kr

Normal konsultation - 300 kr

Ingen lægehenvisning nødvendig. Book din tid idag.